Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(9)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(9)
Autor
Fajfer Paweł
(2)
Jura Józef
(2)
Koliński Adam
(2)
Adamczak Michał
(1)
Cyplik Piotr
(1)
Domański Roman
(1)
Filutowska Katarzyna
(1)
Hadaś Łukasz
(1)
Majewski Filip
(1)
Mendyk Edward
(1)
Pawlak Robert
(1)
Wrociński Ireneusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Logistyka gospodarcza
(2)
Pedagogika
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Wirtualne laboratoria
(2)
Edukacja
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Funkcjonalizm (antropol.społ.)
(1)
Logistyka
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie
(1)
Programy nauczania
(1)
Spedycja
(1)
Transport
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Broszura
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie do systemu iScala ; Rynek i otoczenie przedsiębiorstwa ; Wybrane procesy zachodzące w przedsiębiorstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96147 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-278
W 15 rozdziałach podręcznika przedstawiono zarys problematyki makro- i mikroekonomicznej wspólnej dla poszczególnych gałęzi transportu, w tym współczesne pojęcia transportowe, takie jak: proces transportowy, jego elementy wraz z czynnikami wzrostu wydajności, system transportowy, łańcuch transportowo-magazynowy. Ponadto zaprezentowane zostały rózne technologie występujące w procesach transportowych.Opracowanie zawiera wszystkie treści dotyczące transportu, które są niezbędne dla studenta logistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 80876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. bp 5618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.263-264
Istotnym impulsem rozwojowym logistyki są procesy integracyjne zachodzące na całym świecie. Każdy logistyk pragnący brać w nich aktywny udział musi posiadać szeroką wiedzę ekonomiczną o podbudowie informatyczno - matematycznej. Autor przedstawia w podręczniku w przystępny sposób i z niezawodnym wyczuciem dydaktycznym te partie matematyki wyższej, które ułatwią Czytelnikowi zrozumienie i opanowanie zastosowań matematyki w ekonomii i logistyce. Zawartość merytoryczna "Repetytorium" została dostosowana do obecnego sposobu nauczania matematyki i obowiązującego programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80877 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. bp 5617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.174-179.
Niniejsza książka stanowi podręcznik do etyki zawodowej. Czytelnikom oraz tym, którzy będą z niej korzystać w celach naukowych należy się, jak sądzę, kilka słów wyjaśnienia dotyczących koncepcji pracy oraz jej treści. Etyka jako taka narodziła się w starożytnej Grecji i stanowi dział filozofii. Jest to tzw. filozofia praktyczna, która nie ogranicza się wyłącznie do próby zrozumienia istoty otaczającej nas rzeczywistości, lecz ma za zadanie odpowiedzieć na pytania typu: co powinno się zrobić w sytuacjach konfliktu czy trudnego wyboru, jakie postępowanie jest, a jakie nie jest słuszne etc. Biorąc pod uwagę fakt, iż dylematy takie są niejako integralną częścią naszego życia i że prędzej czy później staje przed nimi każdy człowiek, możemy założyć, iż pewna chociażby podstawowa orientacja dotycząca problemów etycznych, sposobu ich rozwiązywania, argumentowania czy odnajdywania najtrafniej szych, najbardziej racjonalnych odpowiedzi na pytania o to, jak postąpić na pewno przyda się nawet i tym, którzy nie zajmują się zawodowo filozofią. Wbrew pozorom wiedza taka ma pewne znaczenie również w życiu zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91762 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 42-43
W historii rozwoju myśli pedagogicznej, zwłaszcza drugiej połowy XX wieku, dostrzega się zjawisko zarysowującego się kryzysu koncepcji kształcenia. Wśród wielu różnych orientacji szczególnie nośne naukowo okazały się dwa skrajne stanowiska: idea wszechstronnego rozwoju osobowości oraz koncepcja utylitaryzmu, a nawet instrumentlizmu pedagogicznego. Między innymi orientacjami pojawiło się wiele koncepcji pośrednich, dotyczących funkcji szkoły w strukturze społecznej, teorii doboru treści i metod kształcenia itd. Krytyka istniejących rozwiązań obejmuje wiele zagadnień edukacyjnych, jednakże najwięcej zastrzeżeń otyczy koncepcji kształcenia, a zwłaszcza dostosowania jej do obecnych oczekiwań społecznych i uwzględnienia mozliwych do okreslenia wymagań przyszłości. Współczesna koncepcja kształcenia, pomijając niektóre szkoły eksperymentalne, opiera się bowiem na wzorach przyjętych często z poprzednich wieków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 87-89.
Rozdziały: 1. Rzeczywistość edukacyjna ; 2. Ogólne założenia szkoły funkcjonalnej ; 3. Charakterystyka absolwenta ; 4. Programy kształcenia ; 5. Proces kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91558 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Problematyka określania wielkości partii, jako podstawowe zagadnienie z obszaru zarządzania przepływem strumieni materiałowych, jest nadal w orbicie zainteresowań zarówno świata akademickiego jak i praktyków zarządzania. Poszukiwanie optymalnej wielkości partii, zarówno w obszarze produkcji jak i zaopatrzenia, znalazło wiele realizacji. Klasyczna formuła w oparciu o koszty uzupełniania i utrzymaniu zapasów ewaluowała w kierunku modeli uwzględniających: specyfikę istniejących ograniczeń, charakterystykę zużycia, czy wreszcie potrzebę integracji obszaru zaopatrzenia i produkcji. Zaawansowanie modeli matematycznych w rozważaniach akademickich spowodowało jednak hermetyzację proponowanych rozwiązań, które czasami znajdują swoją realizację w algorytmach „zaszytych” w systemach informatycznych wspomagających zarządzanie. Praktyka pokazuje jednak, że często rozwiązania te nie znajdują uznania wśród praktyków, ze względu na nieintuicyjne wyniki obliczeń oraz wysokie wymagania co do precyzji i aktualności danych wsadowych. Zmienność warunków praktyki gospodarczych, a co za tym idzie aktualność i dokładność posiadanych danych, jest (obok ogólnej komplikacji kryteriów optymalizacji) zapewne najistotniejszą determinantą warunkującą osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw, zarówno w ujęciu lokalnej sieci dostawców jak i globalnych źródeł dostaw, spowodował kolejny wzrost wymagań w zakresie optymalizacji wielkości partii dostawy. Obok klasycznych kryteriów optymalizacji pojawiły się zagadnienia związane z dostosowaniem sposobu kalkulacji do realizacji konkretnej strategii logistycznej lub rozwiązań z zakresu zarządzania zapasami, czy metod konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Nastąpiła również ogólna multiplikacja wzajemnych zależności ze względu na rozwój wielopoziomowych łańcuchów dostaw. W ostatnich latach obserwuje się również wzrost znaczenia dostępności towaru rozumianej nie tylko przez prymat fizycznej obecności towaru w określonej lokalizacji łańcucha dostaw ale także jako gotowość przemieszczenia towaru w akceptowalnym przez klienta czasie do lokalizacji wskazanej przez niego. Taka zmiana podejścia do określania dostępności towarów otwiera nowe możliwości w zakresie definiowania przepływu materiałowego w tym wielkości partii. Wobec powyższych stwierdzeń i obserwacji z punktu widzenia praktyki zarządzania, wciąż istotnym zagadnieniem jest dobór metody określania wielkości partii do istniejących uwarunkowań oraz przyjęcie odpowiednich sposobów pomiaru uzyskiwanych wyników. Zatem niezbędne staje się sformułowanie właściwych rekomendacji w zakresie użycia konkretnych metod kształtowania wielkości partii dla zróżnicowanych konfiguracji łańcucha dostaw. Niniejsze opracowanie jest wynikiem realizacji projektu badawczego KSL 1/15 „Modelowanie ekonomicznej wielkości partii w łańcuchu dostaw” realizowanego w latach 2015 – 2017 w Katedrze Systemów Logistycznych Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Głównym celem prac badawczych była analiza funkcjonowania modeli przepływu materiałowego w rozmaitych uwarunkowaniach łańcucha dostaw. Opracowanie ma cechy projektu naukowego o charakterze badań podstawowych, który nie wyklucza zastosowania (wdrożenia) wyników badań w praktyce gospodarczej. W projekcie wykorzystane zostały narzędzia i metody typowe dla realizacji badań teoretycznych: studium literatury krajowej i zagranicznej, obserwacja i analiza otoczenia gospodarczego – współczesne praktyki biznesowe, obliczenia scenariuszy wariantów biznesowych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, symulacje procesów przepływu materiałowego w programie iGrafx Process for Six Sigma, obróbka statystyczna wyników badań w programie Minitab 19. Efektem realizacji projektu badawczego jest zdobycie szczegółowej wiedzy na temat wybranego modelu przepływu materiałowego w łańcuchu dostaw, pozwalającego skutecznie i efektywnie zarządzać nim z punktu widzenia ekonomiki realizacji tego przepływu. Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie luk w obecnym stanie wiedzy logistycznej na temat obserwowanych faktów związanych z modelami przepływów w łańcuchach dostaw – doprecyzowanie i dogłębne poznanie praw rządzących zachowaniem się analizowanych zjawisk. Część pierwszą opracowania stanowią studia literaturowe metod kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy (rozdziały 1 – 3). Pierwszą, wyjściową perspektywę, stanowi ujęcie klasyczne – rozpatrywanie wielkości partii jedynie w relacji dwóch współpracujących ze sobą ogniw łańcucha dostaw. Druga, szersza perspektywa, dotyczy ujęcia współczesnego – rozpatrywania wielkości partii pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw. Obie perspektywy zostały rozpatrzone z punktu widzenia zarówno teorii jak i praktyki. Część drugą opracowania stanowią przeprowadzone w arkuszu kalkulacyjnym analizy dotyczące funkcjonowania wybranego modelu przepływu materiałowego (rozdziały 4 – 6). W ramach tej części ma miejsce identyfikacja zależności pomiędzy wielkością partii przepływu materiałowego pomiędzy poszczególnymi ogniwami w łańcuchu dostaw a kosztami tego przepływu. Uzupełnieniem analizy kosztów jest analiza osiągniętego poziomu obsługi klienta. Część trzecią opracowania stanowi model obliczeniowy, pozwalający badać metodę ekonomicznej wielkości partii zamówienia / dostawy – ekonomikę przepływu materiałowego (rozdziały 7 i 8). Opracowany model umożliwia testowanie rozmaitych scenariuszy biznesowych. W badaniach posłużono się metodą modelowania i symulacji procesów. W kontekście wcześniejszych wyników badań (rozdziały 4 – 6), uwagę skupiono na konfiguracji wielkości partii w obszarze dystrybucji. Niniejsze opracowanie kończy przekrojowe podsumowanie w postaci syntetycznych wniosków, obejmujące wszystkie części (zadania) programu badawczego projektu. Każdy logistyk poszukuje kompromisu, stara się pogodzić dwa sprzeczne ze sobą cele: z jednej strony – zapewnić określony poziom obsługi klienta, z drugiej – uczynić to po akceptowalnych kosztach. Niniejsze opracowanie, dotyczące kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy w łańcuchach dostaw, wpisuje się w ten logistyczny dylemat. Jest dedykowane wszystkim logistykom – teoretykom jak i praktykom logistyki – wszystkim tym, którym zależy aby osiągać zakładany poziom obsługi klienta ale przy niższym niż dotychczas zaangażowaniu kapitału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej